De #LifeStyleSwitch deel 3

De #LifeStyleSwitch deel 3

Ga deze week eens in je kast, kelder en koelkast op onderzoek uit en ontdek welke bak-, braad- en olieproducten je gebruikt en welke je beter zou kunnen vervangen voor een goede kwaliteit olie. Ook sladressing en slasaus kun je beter vervangen door een goede kwaliteit extra vierge olijfolie. Daarmee kun je heerlijke dressings maken met behulp van wat azijn en wat kruiden en specerijen. Neem ook eens je broodsmeersel onder de loep. Kun je daar ook nog wat gezondheidswinst behalen? Let op transvetten en geharde vetten, die wil je liever niet.

Hoe gaat het met de dagelijkse 1,5 liter water drinken? En de witte rijst (half) vervangen voor zilvervliesrijst? Blijf je bewust van wat je eet en drinkt, dan ben je al op de goede weg!

Om nog even terug te komen op de snacks en lunches die je voor je kids inpakt in de ochtend. Ook deze kun je mee laten doen met de LifeStyleSwitch natuurlijk. Tot nu toe zou je al het drinken kunnen vervangen met water, gezond(er)e halvarine op het (bruin) brood smeren. Daarnaast kun je er natuurlijk een gewoonte van maken om iedere dag fruit en/of groente mee te geven als snack. Zodoende help je ook je kids naar die gezondere levensstijl.

Succesolie