Hoe kan ik je verder helpen?

IMG_2101
Gezondheidsboeken, diëten en afslanken. Er wordt heel veel over geschreven en gezegd.

Als u overgewicht heeft en u wil afvallen, u eet niet gezond, u beweegt niet voldoende, u heeft geen energie of u weet echt niet meer wat gezond of ongezond is, dan kan ik u helpen.

Een gezond gewicht.

Atkins, Herbalife, Sonja Bakkeren, Koolhydraat-arm, Montignac en ga zo nog maar even door. Er zijn heel veel diëten, goeroe’s en afslank preparaten en net zo veel meningen en methoden over afvallen en wat gezond is. Hoe vindt u uw weg in deze chaos? Eigenlijk is het antwoord heel simpel. Een heleboel van de genoemde methoden zullen ongetwijfeld bijdragen aan een (tijdelijk) gewichtsverlies, maar hoe gezond en blijvend dit zal zijn, is nog maar de vraag. Een blijvend gezond gewicht is eigenlijk alleen te bereiken via een verandering van levensstijl. Daarmee bedoel ik dus inderdaad de voeding, de voedingsgewoonten (wanneer, hoe veel, hoe lang, met wie etc.) maar ook zeker de bewegingsgewoonten, slaapgewoonten, stress, werk, medicijngebruik en alle activiteiten die ondernomen worden. Naar een gezond gewicht toe werken is een proces waarin moet worden geleerd om goed naar het lichaam te luisteren, te ontdekken wat wel en niet goed voor je is, qua eten en bewegen/sporten, recepten uitproberen, nieuwe producten uitproberen, nieuwe gewoonten aanleren en zoeken wat past in de eigen situatie met betrekking tot eten, bewegen en alles wat bij de levensstijl hoort.

De rol van de Lifestyle Coach.

Natuurlijk hoort daar ook een stuk verandering van gewoonten bij en dat kan heel moeilijk zijn. Daarom kan het heel erg fijn zijn om wat begeleiding daar bij te krijgen. Samen zoeken we een weg door de jungle van informatie over gezondheid, afvallen, beweging en alles wat daarbij belangrijk is. Aangepast op uw specifieke situatie. Zo zal de ene persoon meer begeleiding nodig hebben bij het samenstellen van weekmenu’s, de volgende moet gemotiveerd worden om te gaan sporten en een ander heeft het moeilijk met het laten staan van de snoep/koek. Dan is het fijn om op iemand terug te kunnen vallen die je kan coachen naar je nieuwe gezonde gewicht en een daarbij behorende nieuwe en gezonde levensstijl.

Hoe lang is een traject?

Hoe lang dat duurt is natuurlijk per persoon verschillend. Ten eerste is dat afhankelijk van het streefgewicht, de individuele problematiek, de motivatie en andere factoren. Realistische doelen stellen is daarbij natuurlijk erg belangrijk. En tussentijds bijstellen indien nodig kan ook nodig zijn. Zo kan de ene persoon genoeg hebben aan een uitgebreid voedings- en bewegingsadvies en een paar (online) follow-up gesprekken en een evaluatie. Terwijl een volgend persoon wekelijks coaching nodig heeft om de veranderende levensstijl te leren en vol te houden.

Op welke manieren?

Ik wil u graag bijstaan in dit traject naar een gezond gewicht en een gezonde levensstijl. Ik kan dit op verschillende manier doen. Ik kan bij u thuis de consulten verzorgen, we kunnen de consulten via Skype doen en een paar meet- en weegmomenten bij u thuis, of zelfs helemaal via Skype, waarbij u dan zelf verantwoordelijk bent voor het wegen. Ook is het mogelijk om wekelijks per email of Whatsapp contact te leggen, waarbij u uw vragen stelt of ik een onderwerp uitwerk. Zodoende kunnen we het traject dus invullen op die manier die het beste past binnen uw specifieke situatie en voorkeuren. Voor meer informatie, vul hier het opstart-formulier in en ik geef u de gewenste informatie binnen 24 uur.