Still going strong: De #LifeStyle Switch 2016

We gaan alweer de 16de week in van de LifeStyleSwitch! Om iedereen weer even met de neuzen dezelfde kant op te krijgen een opsomming van de vorige 15 keer!
  1. Drink iedere dag minimaal 1,5 liter water.

    Maak jij de #LifeStyleSwitch?
           Maak jij de #LifeStyleSwitch?
  2. Vervang witte rijst geheel of gedeeltelijk voor zilvervliesrijst.
  3. Gebruik goede oliën i.p.v. sladressing en andere (minder gezonde) bak- en braadproducten.
  4. Wandel iedere week 4 keer een uur.
  5. Ook tijdens feestelijke gelegenheden (Pasen incl. alle chocolade eitjes komt er aan!) kun je gezond(er) eten en (samen) bewegen. (Zeker met het mooie weer)
  6. Voeg een extra groentegerecht toe aan de avondmaaltijd.
  7. Begin iedere dag met een gevarieerd, voedzaam en lekker ontbijt.
  8. Vervang witte bloem met volkoren meelsoorten.
  9. Probeer de meerderheid van je fruit in de eerste helft van de dag eten.
  10. Zorg voor een goed slaapritme en voldoende ontspanning.
  11. Bouw je maaltijden op rond de groente en de trap i.p.v. de lift
  12. Zet jezelf op nummer 1.
  13. Kies proteïne rijke en voedzame tussendoortjes.
  14. Integreer spieroefeningen met gewichten en oefeningen zoals squats, lunges, sit-ups etc.
  15. Vervang witte pasta’s geheel of gedeeltelijk met volkoren varianten.
En vandaag deel 16! En dat is een inkoppertje! Stop met het kopen van snoep, koek, chocolade-eitjes, chips en andere extreem slechte, verslavende en ongezonde producten. Vervang dit soort producten met makkelijk te eten en pakken gezonde(re) snacks zoals; tomaatjes, worteltjes, blokjes kaas, aardbeitjes, druiven, paprikareepjes, komkommerschijfjes, appels, mandarijnen,chocolade bananen, olijven etc. Je begrijpt de strekking wel. Heel belangrijk daarin zijn twee dingen! Ten eerste; maak thuis eerst een uitgebreid boodschappenlijstje voordat je boodschappen gaat doen. Zodoende weet je al wat je moet hebben en ga je niet zwerven door de winkel en de verkeerde keuzes maken. Ten tweede moet je er voor zorgen dat je niet met honger of lekkere trek je boodschappen gaat doen. Dan zijn alle verleidingen veel makkelijker te weerstaan. Gelukkig zijn er steeds meer supermarkten die stoppen of gedeeltelijk stoppen met ongezonde snacks en snoepgoed bij de kassa’s. Daar liggen dan notenmixjes, fruit en zo. Kortom, als je het niet in huis haalt, kun je het ook niet opeten! Makkelijk toch??
Succes!

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.